E-Mail verzenden lukt niet Print

  • 12

Het verzenden van e-mail niet lukt met Outlook, maar je kunt wel e-mail ontvangen? In de meeste gevallen zijn de instellingen voor de server voor uitgaande e-mail niet goed ingesteld. Je kunt dit eenvoudig zelf oplossen.

In dit artikel leggen we je uit hoe je de instellingen van de server voor uitgaande e-mail kunt controleren.

Je maakt gebruik van de servernaam als SMTP server (bijvoorbeeld: s07.motohosting.nl) en hierbij is verificatie verplicht.

Open de Accountinstellingen van je e-mail account en klik door naar het tabblad Server voor uitgaande e-mail.

Vink deze optie aan: Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.
Open nu het tabblad Geavanceerd.

 

Open nu het tabblad Geavanceerd. Hier kun je de poortnummers van de server instellen.

Pas de volgende instelling aan voor Uitgaande E-mail (SMTP)
Uitgaande E-mail (SMTP) poortnummer: stel in op 587
Type versleutering: stel in op TLS (of automatisch)

 

Klik op OK om de wijzigingen op te slaan, en probeer daarna je e-mail opnieuw te verzenden.

Heb je hierover nog vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.


Was dit antwoord nuttig?

« Terug